10 april 2013

Tummelisa är en Friendship store

Några dagar innan påsk bar det av till New York. I planeringen fanns det besök i två garnaffärer planerat. Det skulle bli så trevligt att få se dessa butiker som jag så länge följt på nätet.




Jag började med Purl Soho. Besök gärna deras underbara sida på nätet ♥
Butiken ligger i det välkända området Soho som numera bär en mera trendig stil med mycket nytt och spännande. Butiken var väldigt ljus och trevlig med underbara garner och små fina tillbehör. Personalen var jättetrevlig och det rådde inget tvivel om att den var populär även i hemstaden.






Jag berättade att jag kom från Sverige och att jag har en butik i Göteborg som funnits där sedan 74 år tillbaka. 
Vi hade en jättetrevlig stund och bytte visitkort.
"Friendship stores" sa en av tjejerna glatt!
Vi lovade i vart fall att hålla kontakten. Vem vet, de kanske dyker upp på Norra Gubberogatan....
Innan jag lämnade tjejerna frågade jag om jag fick fota lite. "Sure" fick jag till svar ♥















Varmt Välkomna in i min butik ♥

1 kommentar:

AnnaMalinska sa...

När jag är i New York så är det den viktigaste affären på hela resan. Tycker den är helt underbar och varje gång jag varit där så sitter det kunder därinne och stickar och får hjälp när de behöver. Dessutom är personalen underbar. Förstår att du gillar stället.

/Malin