5 oktober 2009

Hur man virkar ihop mormorsrutorna efterhand

De här bilderna hittade jag på internet, men jag kan inte för mitt liv hitta länken igen. Som tur var sparade jag bilderna. Det var en kvinna, som mycket detaljerat visade hur man virkar ihop alla mormorsrutorna under tiden man virkar. Det trista är ju att ha alla rutorna klara, men då börjar det urtråkiga arbetet med att sy ihop dem. Det slipper vi nu!


 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...och så här fint blir det när det är klart!


7 kommentarer:

Bollebygdsbo sa...

Tack för detta fina tips!

Har även i övrigt både nytta och nöje av din blogg och alla idéer.
Tack.

Samtal från min trädgård sa...

Snyggt, snyggt, tror att jeg har sett det på en dansk blogg, men där kanske det var hexagoner som virkades ihop, möjligen att det var på denna http://www.slagtenhelligko.dk/

Tummelisa Garn & Design sa...

Bollebygdsbo: Tack för dina vänliga ord. Vad roligt att du har både nytta och glädje av bloggen. Jag ska försöka leva upp till det i fortsättningen också.

Samtal: Jag tittade in på den bloggen, men kunde inte hitta nåt. Tyvärr, äras den som äras bör.

Helene sa...

Har precis hittat hit :-) och tror att bloggen du syftar på är Attic24 http://attic24.typepad.com/weblog/. Det är iaf var jag hittade det smarta sättet och hur man virkar hexagoner - som jag för övrigt är helt förälskad i just nu *lol*

Helene

Tummelisa sa...

Välkommen hit! Kul att du hittade oss!
Nej, det var inte attic24, men det var också en fin sida. Rutorna är inte virkade likadant, men det gör ju inte så mycket. Tack för tipset!

Anonym sa...

Hej,
Bilderna kommer från Sarah London, se http://www.flickr.com/photos/90733686@N00/page13/
Massor av inspiration med bla mormorsrutor, men dessa bilder ligger på sidan 13-14.

Karinsol at telia dot com

Trixiyo sa...

Har du testat att bildsöka på google? Man ska tydligen kunna göra sökningar efter en bild så hittar den sidan el sidorna den bilden finns på :) lycka till