23 januari 2012

Snart kommer våren!

Den sista av julens amaryllisar blommar i fönstret hemma och nu vill vi bara tänka vårfärger på Tummelisa!

 Just nu förbereder vi årets första skyltning - pasteller i bl.a. turkos och grönt känns lagom vårigt - här en variant av den söta 20-talshatten Olive (mönstret hittar du bl.a. på Ravelry) stickad i det fina bomullsgarnet Essentials som finns i många fina våriga färger.

 Matchande knappar till annan mössa stickad i Jitterbug från Colinette, fler färger av detta härliga garn i merinoull kommer till butiken i mars.
Till sist en Islandströja i barnstorlek stickad i dubbel Finull från Rauma - härligt ulligt! Det här och mycket mer finns snart i skyltfönstret på Tummelisa! Välkomna in om ni har vägarna förbi!
Ett hett tips: Köp veckans Året Runt som kommer på torsdag - där kan ni läsa mer om en av oss...

1 kommentar:

mest virkat sa...

Såg mössan i skylten igår, jättefin! Det märks att sånt man har i skylten säljer, kunden innan mig ville t.o.m köpa "jättestickorna" som ni hade gjort. :-) Jag köpte sidenband till en "estellkofta" hos er, och är snart klar med virkmönstret till den som jag kommer lägga ut på min blogg: http://mestvirkat.blogspot.com. Ni får jättegärna hänvisa intresserade kunder till det mönstret om ni vill. Jag har virkat den i Baby merino från Svarta Fåret. Ha en bra dag!