15 maj 2009

Udda Molly???

Min dotter Beata modellar gärna i den virkade kappan, som påminner mycket om kappor man kan köpa hos en känd designer. Kappan är virkad med fasta maskor och just den här är tillverkad i garnet Bellevue, som just nu kostar 19:-/ 50 g nystan. Den kan också virkas i Järbos Soft Cotton 100 % bomull.



Den har inga fickor utan enbart ficklock, för att det inte ska bli så klumpigt. Fin slejf bak och invirkade knappar ser fräckt ut och den är lätt att göra. En riktig sommarkappa eller sommarjacka/kofta om man vill ha den kort. Det bästa av allt är att jag har mönster till kappan i butiken.
Välkomna in!

PS Heaven's hand-härvorna i rött gick åt som smör i sol - nu finns det bara en härva kvar!!! Men det finns ju andra färger, och fler kommer...

5 kommentarer:

Maggisen sa...

Du har bara bloggen, ingen hemsida eller webbutik? Tråkigt, eftersom det då blir väldigt bökigt att handla av dej om man inte bor i närheten.

Tummelisa sa...

Hej Maggisen!
Du får gärna maila eller ringa mig om du ser något du tycker om, så skickar jag gärna till dig.

Det kan hända att det blir webbutik så småningom, men just nu håller jag på att bygga upp och utveckla verksamheten.
Det finns en länk i marginalen "Vill du handla hemifrån?".
Varma hälsningar

Maggisen sa...

Problemet är ju att jag, som bor i en ort vid Smålandskusten, inte vet vad du har... så hur ska jag kunna beställa hemifrån? Jag har varken tid eller ork till att gå igenom hela din blogg för att se vad du har.

Tummelisa sa...

Nej, det förstår jag. Ett sätt är att titta på etiketterna i marginalen och klicka på nåt, som kan verka intressant. Det är nog enda sättet än så länge - tyvärr.
Ha det så gott!

Caroline sa...

Hej där!
Första ggn jag ser denna bloggen och har inte ens vetat om din affär (!!!). Jag som bott på N Gubberog länge men förr...
Hur som haver, denna bar måste jag göra, älskar ju o virka, har gjort mkt av det du visar i din blogg...
Vi ses hos dig snart hoppas jag med andra ord,
kram Caroline